Kalendar Kekosongan Homestay

KALENDAR KEKOSONGAN HOMESTAY

Peraturan Umum

  1. Penyewa homsetay hendaklah mematuhi segala peraturan yang ditetapkan oleh pihak penyelenggaraan / pihak berkuasa setempat.
  2. Penyewa homestay bertanggungjawab menjaga kebersihan homestay , keselamatan peralatan homestay dan keselamatan diri sendiri serta keluarga sendiri.
  3. Penghuni mengaku dan bersetuju akan membayar ganti rugi sekiranya berlaku kerosakan pada Dermawan Homstey dan segala kelengkapan di dalamnya yang disebabkan oleh kecuaian mereka sendiri.
  4. Pihak Dermawan Homestay tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan / kemalangan / kejadian tidak diingini sepanjang tempoh penginapan
  5. Tempahan yang melibatkan pasangan bukan mahram adalah dilarang sama sekali.




Prosedur Check In

Prosedur Daftar Masuk (Check In)
Masa Daftar Masuk (Check In) : 2.00 Petang
Masa Daftar Keluar (Check Out) : 12.00 Tengahari

Kunci homestay boleh diambil pada masa daftar masuk (Check In)

Atas Faktor keselamatan, para pelanggan dikehendaki membayar deposit kunci berjumlah RM10 semasa pendaftaran dan wang akan dipulangkan semasa pendaftaran keluar.(Check Out) kelak. Pelanggan dikehendaki menyerahkan satu salinan Kad Pengenalan sewaktu check in

Waktu ‘check in’ awal atau lewat ‘check out’ boleh dipertimbangkan sekiranya keadaan mengizinkan (tiada penyewa baru). Sebarang waktu awal atau kelewatan melebihi masa yang ditetapkan akan dikenakan bayaran RM10.00 perjam.



SEGALA KERJASAMA & KEPRIHATINAN TUAN/PUAN PELANGGAN DERMAWAN  HOMESTAY  YANG DIKASIHI TERHADAP TERMA & SYARAT INI, KAMI DAHULUI DENGAN UCAPAN TERIMA KASIH.